سفر به فضا در زمان ظهور حضرت مهدی(عج)

سفر به فضا در زمان ظهور حضرت مهدی(عج)

در عصر ظهور، به جهت وسایل فوق مدرنی که در اختیار مردم قرار می گیرد، سفر به فضا و کرات بالا، همانند سفرهای زمینی امری عادی خواهد شد. البته روایات این باب، سفر به آسمان ها را برای خود آن حضرت می دانند; لکن ظاهرا وضع آن زمان، به گونه ای خواهد بود که سفر به آسمان ها همانند سفر از قاره ای به قاره دیگر در عصر ما بوده و امکانات سفر به فضا، در اختیار همه قرار خواهد گرفت; یعنی، زندگی بر روی زمین در آن مدینه فاضله، وارد مرحله جدیدی خواهد شد که به طور کلی با وضعیت گذشته فرق دارد. همان گونه که امروزه بشر به پیشرفت هایی در صنایع و نرم افزار ست یافته که اگر در گذشته گفته می شد، پذیرش آن تنها از طریق اعجاز مورد قبول واقع می شد. از این رو پیشرفت های آن عصر برای مردم امروز ما، به آسانی قابل قبول نیست و عده ای هم آن را از باب اعجاز حضرت مهدی (عج) قبول می کنند.
امام باقر علیه السلام در همین رابطه می فرماید:
«ذخر لصاحبکم الصعب، قلت: وما الصعب؟ قال ما کان من سحاب فیه رعد وصاعقة او برق، فصاحبکم یرکبه، اما انه سیرکب السحاب ویرقی فی الاسباب اسباب السماوات السبع و الارضین السبع; [1] .
برای صاحب و سرور شما حضرت مهدی علیه السلام آن وسیله سرکش ذخیره شده است. راوی می گوید: گفتم: منظور از وسیله سرکش چیست؟ امام فرمود: ابری است که در آن غرش رعد و شدت صاعقه یا برق است. او بر این وسیله سوار می شود، آگاه باشید او به زودی بر ابرها سوار می شود و به آسمان ها و زمین های هفتگانه صعود می کند».
مسلما منظور از ابر، این ابر معمولی نیست; چون ابرهای معمولی وسیله ای نیستند که بتوان با آنها سفر فضایی کرد; زیرا آنها در جو زمین در حرکت اند و با زمین فاصله چندانی ندارند و نمی توانند از آن بالاتر روند. پس منظور وسیله فوق العاده سریعی است که در آسمان، به صورت توده ای فشرده از ابر به نظر می رسد و غرشی همانند رعد و قدرت و شدتی همچون صاعقه دارد. به هنگام حرکت، دل آسمان را با نیروی فوق العاده خود، می شکافد و به پیش می رود و می تواند تا هر نقطه ای از آسمان حرکت کند.
بدین ترتیب، آن وسیله ای فوق مدرن بوده و شبیه آن در وسایل کنونی وجود ندارد و از تصور ما بیرون است.

نویسنده مطلب: حسین متولی

حسین متولی

پاسخ دهید

3 نظر

ابراهیم  ۱۳۹۵/۱۲/۱۳ - ۱۴:۳۹:۵۴

سلام مطالب شما عالیه من که خیلی بهره مند شدم انشالله مولایمان حضرت مهدی هر چه زود تر ظهور کند وما شاهد تحولات آن دوران باشیم. البته باید نیت ما از ظهور ایشان برقراری عدالت باشد نه دیدن پیشرفت ها و معجزات آن دوران. خداحافظ.

SOLIMANI  ۱۳۹۶/۰۶/۰۶ - ۱۴:۱۵:۴۸

سلام

اندیشه  ۱۴۰۱/۱۰/۰۴ - ۱۵:۳۷:۰۷

واقعا مزخرف بود حرفهاتون!!! خجالت هم که نمیکشید!!!