شایعات و واقعیت هایی در مورد منطقه 51 - قسمت اول

شایعات و واقعیت هایی در مورد منطقه 51 - قسمت اول

از زمان ساخت پایگاه 51 تا کنون، شایعات و داستانهای زیادی راجع به آن ساخته شده است. بعضی از این داستان ها ریشه در واقعیت دارند و بعضی دیگر از آن ها شایعاتی هستند که در طول زمان توسط دولت یا انسان های عادی ساخته شده اند. این شایعات و واقعی تها در طول زمان چنان با هم ادغام شده اند که در بعضی موارد تشخیص آن ها از یکدیگر بسیار مشکل است.

پایگاه 51

از سال 1980 داستان هایی در مورد وجود یک هواپیمای افسانه ای در منطقه51 بر سر زبان ها افتاد این هواپیما که Auroraنام دارد یک هواپیمای شناسایی فوق سری ، با توانایی پرواز بالا در سرعت 5 ماخ است. دولت ایالات متحده وجود چنین هواپیمایی را در این منطقه قبول ندارد اما شاهدانی وجود دارند که ادعا می کنند این هواپیما را با چشمان خود دیده اند یکی از این شاهدان باب لازار، کارمند سابق پایگاه گروم لیک است لازار ادعا میکند که درهنگام انتقال به بخش S4 ، برای لحظه ای کوتاه پرواز هواپیمای مثلثی شکلی را دیده که سرعت و توانایی پرواز بسیار بالایی داشته است.

پایگاه 51

او می گوید: صدای این هواپیمای در حال پرواز چنان بلند بود که گویی آسمان در حال دریده شدن است. گزارشات دیگری نیز از رویت یک هواپیمای عجیب و مثلثی شکل در کالیفرنیا و انگلستان وجود دارد و تعدادی از شاهدان نیز موفق به تهیه عکس هایی از این هواپیما شده اند ولی عملا هیچ گاه وجود این هواپیما به طور رسمی اثبات نشده است.

پایگاه 51

یکی دیگر از شایعاتی که در مورد این منطقه وجود دارد مربوط میشود به اولین سفر انسان به کره ماه! عده ای از مردم بر این باورند که دولت ایالات متحده و ناسا، هیچ گاه موفق به فرستادن انسان به کره ماه نشده اند و تمام فیلم فرود انسان روی کره ماه و قدم گذاشتن بر سطح آن ساختگی است.

سفر به ماه

البته دلایل و شواهدی برای اثبات دروغی بودن این سفر وجود دارند که تا حدی درست و قانع کننده هستند اما سازمان ناسا، توضیحات قابل قبولی برای تعدادی از آن ها ارائه داده است. برای مثال در یکی از عکس هایی که در کره ماه گرفته شده، پرچم آمریکا به حالتی است که انگار تحت وزش باد قرار گرفته، در حالی که بر روی سطح ماه باد نمی وزد این موضوع مورد توجه بعضی از منتقدان قرار گرفت اما ناسا بعد ها اعلام کرد که بر روی پرچم میله و دستگاه هایی کار گذاشته که به این حالت بایستد.

سفر به ماه

موارد دیگری نیز مانند این وجود دارد مثل دست نخورده بودن خاک زیر فضاپیما، در حالی که باید خاک زیر آن تحت فشار و نیروی بالای حاصل از فرود پخش می شد،

سفر دروغین به ماه

یا وجود حرف C بر روی یکی از سنگ های کره ماه که در یکی ازعکس ها به وضوح دیده میشود؛ ولی همانطور که ده دلیل برای دروغی بودن این سفر وجود دارد صدها دلیل نیز وجود دارد که ثابت میکنند انسان واقعا بر روی کره ماه قدم گذاشته.

سفر به ماه

اما اگر فیلم فرود روی ماه ساختگی باشد چه؟ آن فیلم در کجا و توسط چه کسانی ساخته شده است؟ بعضی از مقا مهای دولتی ایالات متحده و دانشمندان ناسا بارها اعلام کرده اند که قسمت هایی صحرای نوادا بسیار شبیه به سطح کره ماه است.

صحرای نوادا

پس با این وجود جایی بهتر از منطقه 51 برای ساخت چنین فیلمی وجود ندارد ولی پایگاه گروم لیک تنها گزینه برای ساخت این فیلم نیست. مکان های دیگری مانند استودیو های هالیوود یا تعدادی از سای تهای ناسا نیز می توانند برای ساخت این فیلم مناسب باشند. همان طور که گفته شد این فیلم دارای اشکالاتی است که واقعی و درستبودن آن را زیر سوال می برد، اما چگونه ممکن است که دولت ایالات متحده آمریکا برای ساخت چنین فیلمی دچار چنین اشتباهات بزرگی شود با این که می دانسته دیر یا زود حقیقت ماجرا بر ملا می شود؟ آیا این خود دلیلی بر واقعی بودن فرود انسان روی کره ماه نیست؟

اگر این که بر روی یکی از سنگ های کره ماه به C طور است چه توضیحی برای حرف چشم می خورد وجود دارد؟ یکی دیگر از داستا نهای اسرار آمیز در مورد منطقه 51 مربوط به فعالیت های یک گروه فوق سری به نام مجستیک 12 در آن منطقه می باشد. این گروه در سال 1947 و در طی یک دستور فوق سری توسط رئیس جمهور آمریکا، هری ترومن تشکیل شد. اعضای این گروه 12 نفره متشکل از دانشمندان، رهبران نظامی و مقامات دولتی بودند و هدف آن ها بررسی گزارشاتی از مشاهدات یوفو و مسائل فرازمینی بود. ظاهرا این گروه کار خود را در منطقه 51 و به محض سقوط بشقاب پرنده رازول، شروع کرده و اعضای آن در طول سال ها فعالیت های خود بر روی مسائل فرازمینی، جلسات محرمانه و متعددی با ترومن و آیزونهاور، دو تن از رئیس جمهور های آمریکا در پنتاگون داشته اند.

در بعضی از اسناد سری و جنجالی این گروه که به بیرون درج کرده، نام منطقه 51 و بخش S4 به چشم می خورد که این خود نشان دهنده فعالیت این گروه در پایگاه گروم لیک بر روی تکنولوژی فرازمینی است البته بعضی از این اسناد جعلی هستند و بعضی دیگر از آنها نیز توسط FBIجعلی نشان داده شده اند ولی با این وجود همه ی آن ها به نحوی قابل بحث و بررسی هستند. داستان ها و شواهد دیگری نیز در رابطه با انجام برخی آزمایشات عجیب و خطرناک در این منطقه وجود دارند. برخی از این شواهد نشان میدهند که دولت ایالات متحده، در محیط پایگاه دست به آزمایشات هست های خطرناکی زده که در بعضی مواقع این آزمایشات مشکلاتی برای کارکنان پایگاه به وجود آورده و حتی چندین بار دولت ایالات متحده و مسئولین پایگاه مجبور به تخلیه پایگاه برای مدت های طولانی شده اند.

مجستیک 12

این آزمایشات که در طول ده ههای 1940 و 1950 به طور گسترده در این منطقه انجام گرفته، باعث رادیواکتیوی شدن سطح پایگاه شده است و حتی امروزه نیز میتوان اثرات پلوتونیوم را در تمام این منطقه یافت. ظاهرا به جز آزمایشات هسته ای، آزمایشات دیگری نیز در این منطقه انجام شده که باعث تولید مقدار زیادی زبال ههای سمی در داخل پایگاه شده، اما خروج این زباله ها از پایگاه 51 بسیار مشکل و پرهزینه است پس دولت ایالات متحده با وجود قانون ممنوعیت سوزاندن زباله ها در فضای آزاد، اقدام به سوزاندن این زباله ها در داخل پایگاه کرده که در نتیجه ی آن 3 نفر از کارکنان پایگاه جان خورد را از دست داده و تعدادی نیز دچار صدمات جدی شدند.

در پی این اتفاق در تابستان 1993 هلن فراست همسر یکی از کشته شدگان منطقه 51 و 6 نفر از کارکنان سابق پایگاه، شکایتی را نیز در این رابطه به دادگاه ارائه دادند ولی موفق به انجام کاری نشدند. این گونه داستان ها در مورد منطقه 51 تمامی ندارند. بعضی از این داستا نها میتوانند تا حدی گوشه ای از فعالیت های فوق سری پایگاه را مشخص کنند و بعضی دیگر از آن ها نیز رنگ و بوی حقیقت ندارند و به نظر می رسد برای سرپوش بر حقیقت منطقه 51 ساخته شده اند. ظاهرا این منطقه بیش از آن چه که به نظر می آید سری و مرموز است.

 

- پایان بخش اول

(انتشار این مطلب به طور اختصاصی متعلق به سایت اسرار بشقاب پرنده بوده و انتشار آن با ذکر منبع مجاز است)

منبع: قسمتی از کتاب مخفیگاه فوق سری بشقاب پرنده ها ، نویسنده: شاهین لطفی

نویسنده مطلب: حسین متولی

حسین متولی

پاسخ دهید

7 نظر

امین  ۱۳۹۴/۰۳/۲۹ - ۱۸:۱۶:۲۷

سلام خوشحالم دوباره سایتت اپدیت شد حسین جان. مطلب عالی هم بود ولی چند تا از کلمات اشتباه تایپی داشتند که بهتره اصلاح کنید! موفق باشید

حسین متولی (hossein98)  ۱۳۹۶/۰۷/۲۲ - ۲۰:۲۸:۳۲

ممنون داداش حتما درستش میکنم...

داوود سادات موسوی  ۱۳۹۴/۰۵/۱۷ - ۱۷:۳۰:۲۳

باسلام خدمت مدیر محترم سایت خوشحال شدم از اینکه سایت با ظاهر جدید وبروز رسانی شده دوباره راه اندازی شد. خدمت دوستان یوفو یی ام عرض کنم مستندی به نام مردان سراب از شبکه مستند پخش شد که یکسری محاسبات بشقاب پرنده ها و منطقه51را متزلزل ساخت.از دوستان میخام این مستند رو نگاه کنند ونظرشون رو بگن، ممنون.

حسین متولی (hossein98)  ۱۳۹۶/۰۷/۲۲ - ۲۰:۲۸:۳۲

ممنو از شما ... دنبال این مستند میگردم و اگه برای دانلود و یا مشاهده پیداش کردم در اختیارشون قرار میدم... ممنون بابت معرفی

Amir  ۱۳۹۵/۰۷/۰۸ - ۱۶:۵۸:۱۲

بسیار عالی ! منتظر قسمت دوم هستیم ...

Maggie  ۱۳۹۵/۰۷/۲۹ - ۰۱:۱۶:۵۸

The expestire shines through. Thanks for taking the time to answer.

پارسا وانا  ۱۳۹۵/۰۸/۱۳ - ۱۳:۲۶:۰۳

این هواپیمای افسانه ای یک کم شبیه هواپیمای فوق پیشرفته و جاسوسی آمریکا است که توسط ایران شکار شد

احمد   ۱۳۹۵/۱۲/۰۳ - ۲۰:۴۵:۳۴

سلام با برنامه خوبتان لطفا این مستند ها دقیقا کی پخش می شه

سعید نعمتی  ۱۳۹۷/۱۲/۲۸ - ۰۳:۰۷:۰۱

منطقه 51 و s4 وجود دارند من از شما دعوت میکنم فیلم تکان دهنده دانشمند فقید ناسا که مدت بسیار زیادی را در منطقه 51 نیز سپری کرده است حتما ببینید ایشان با نشان دادن تصاویری از بشقاب پرنده ها و چند موجود فرازمینی (ای تی )توضیحات کاملی در این رابطه میدهد . این ویدو توسط بوید بوشمن ضبط شده است و قسمت جالب قضیه اینجاست که چرا یک دانشمند در استانه مرگ باید چنین حرف های بزند و همین امر باعث شده تا این ویدو را مستند تر و حقیقی تر نشان دهد . منطقه 51 و S4وجود دارد همان طور که موجودات فرازمینی وجود دارند .اطلاعاتی در دست است که در سال 1947 و بعد از سقوط UFO در منطقه رازول این مکان به وجود امد و به مکانی برای تحقیق بر رویه فرازمینی تبدیل شده است و البته بسیاری بر این باور هستند این مکان جایست که در ان بسیاری از تکنولژی های ما مانند اینترنت و موبایل و هواپیما های پیشرفته و غیره در ان ساخته میشوند و از همه مهم تر اینست که در این مکان ای تی ها با دولت امریکا همکاری میکنند .