مشاهده پدیده نورانی ناشناس در آسمان ایران (جمعه 24 شهریور)

مشاهده پدیده نورانی ناشناس در آسمان ایران (جمعه 24 شهریور)

حوالی ساعت 5 بامداد امروز جمعه 24 شهریور، پدیده‌ای نورانی در آسمان ایران مشاهده شد. این پدیده مثلثی شکل در راستای جنوب‌غربی به شمال‌‌شرقی در حرکت بود و پس از کم نور شدن در روشنایی آسمان ناپدید شد.

گزارش‌های دریافتی از زنجان، دماوند و تهران حاکی است در حوالی ساعت 5 صبح امروز (جمعه 24 شهریور 1391 مقارن با 14 سپتامبر 2012) ابری درخشان و عجیب مشاهده شد که به سمت رصدگران می‌آمد. ناگهان این ابر حالت مخروطی به خود گرفت و به مانند مخروطی چرخان به نظر رسید. بعد از مدتی، در زیر این مخروط شیء درخشانی دیده شد که به سمت شمال شرقی به حرکت در آمد و ابر درخشان نیز با فاصله به دنبال آن به راه افتاد.

+ تصاویری از این واقعه

 برای مشاهده کامل مطلب به ادامه مراجعه کنید...

است در حوالی ساعت 5 صبح امروز (جمعه 24 شهریور 1391 مقارن با 14 سپتامبر 2012) ابری درخشان و عجیب مشاهده شد که به سمت رصدگران می‌آمد. ناگهان این ابر حالت مخروطی به خود گرفت و به مانند مخروطی چرخان به نظر رسید. بعد از مدتی، در زیر این مخروط شیء درخشانی دیده شد که به سمت شمال شرقی به حرکت در آمد و ابر درخشان نیز با فاصله به دنبال آن به راه افتاد.
رصد این ابر و شیء درخشان با استفاده از تلسکوپ نشان داد شیء درخشان که با چشم غیرمسلح به مانند یک ماهواره در حال حرکت بود، مثلثی‌شکل و دارای چند منبع نورانی بود. در آخر، جسم شبیه به دنباله‌داری بسیار بلند شده بود که از سمت شمال شرق تا میانه آسمان ادامه داشت.
نزدیک‌ترین پرتاب موشکی تاییدشده تا این لحظه مربوط به پرتاب چند ماهواره جاسوسی ایالات متحده به وسیله یک فروند موشک اطلس5 است که ساعت 2:09 بامداد امروز (جمعه 14 سپتامبر) به وقت ایران انجام شده، لیکن 3 ساعت اختلاف زمانی این پرتاب با زمان مشاهده پدیده نورانی، احتمال ارتباط این دو مورد را ضعیف می‌کند.
در خردادماه امسال، پدیده نورانی مارپیچی شکلی در آسمان ایران و کشورهای خاورمیانه در ساعت‌های اولیه شب، مردم را بهت‌زده کرد که چند ساعت پس از آن مشخص شد مربوط به آزمایش موشک بالستیک روسیه بود. (توضیح: عکس اول این خبر مربوط به همین پدیده خردادماه است)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تصاویر جسم نورانی ناشناس بامداد امروز

ماهیت جسم ناشناس مثلث‌مانندی که حوالی ساعت 5 بامداد امروز جمعه در آسمان ایران دیده شد، هنوز مشخص نیست. با این حال تصاویر ارسالی منجمان آماتور ایرانی جزئیات بیشتری را نشان می‌دهد.

اعضای انجمن اخترشناسی شیراز که پنج‌شنبه شب برای رصد آسمان به ارسنجان فارس رفته بودند، پدیده نورانی بامداد امروز را مشاهده و از آن عکس گرفتند. امیر احتشامی از اعضای این گروه گزارش داد «نوک مخروط را با تلسکوپ‌های 10 اینچ و 8 اینچ رصد کردیم؛ اندازه ماهواره یا ماهواره‌بر (یا هرچیز دیگری که بود) بسیار بزرگ بود. 75 درصد طول تصویر در چشمی 25 میلیمتر و تلسکوپ‌ها با فاصله کانونی 1200 میلی‌متر».


خط کم‌نورتر در نزدیک راس مخروط مربوط به رد ماهواره METEOR 2-20 است. به نظر می‌رسد که این پدیده که در ارتفاع بالایی از سطح زمین اتفاق افتاده، مربوط به یکی از ماهواره‌ها یا ماهواره‌برها باشد. نزدیک‌ترین پرتاب انجام‌شده متعلق به پرتاب یک ماهواره فوق‌سری جاسوسی ایالات متحده و یازده ماهواره دیگر بود که حوالی ساعت 2:09 بامداد جمعه از ایالات متحده پرتاب شد.


 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تصاویر شیء نورانی ناشناس در آسمان قصر بهرام:

علی نوروزی که همراه با یک گروه نجومی برای رصد آسمان به کاروانسرای قصربهرام در پارک ملی کویر رفته بود، این تصاویر را از شیء نورانی ناشناس بامداد امروز ثبت کرد. این مشاهدات از ساعت 5 تا 5:15 ادامه داشت.

جسم پرنور سفیدرنگ در میانه تصاویر، سیاره ناهید است و ماه نیز در حال طلوع از افق است که به خاطر غبار موجود، سرخ‌رنگ ثبت شده است.

الگوی مخروطی شکل اولیه این پدیده که طی چند دقیقه به حالت کشیده درآمده و حرکت همزمان و موازی جسم نورانی نقطه‌ای در فاصله نزدیک از ابر، احتمال ارتباط این پدیده نورانی با موشک پرتاب‌گر و رها شدن محموله آن را تقویت می‎کند. دلیل روشنی این ابر نیز زاویه آن نسبت به ناظر و خورشید است که وضعیت بازتاب مناسبی را فراهم آورده است.

شایان ذکر است که از نیمه‌شب گذشته تا بامداد امروز، تنها یک گزارش رسمی بر پرتاب موشک منتشر شده که مربوط به پرتاب یک ماهواره جاسوسی فوق‎سری ایالات متحده و 11 ریزماهواره علمی دیگر به کمک یک فروند موشک اطلس 5 است که ساعت 2:09 بامداد جمعه 24 شهریور به وقتی ایران (ساعت 21:39 روز 13 سپتامبر 2012 به وقت جهانی) از ایالات متحده پرتاب شده است.

در خرداد 1376 و خرداد 1391 نیز پدیده‌های نورانی در آسمان ایران مشاهده شدند که اولی مربوط به پخش سوخت از مرحله دوم یک موشک آمریکایی و دومی مربوط به عملکرد یک فروند موشک بالستیک روسی بود.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نظرات کاربران سایت خبر آنلاین در واکنش به این خبر:

ارسال شده توسط بدون نام:

امروز حدود ساعت، 5:10 دقیقه در حال حرکت از نهاوند به سمت ... بودم که این پدیده توجهم را بخود جلب کرد و آسمان به صورت مثلثی شکل به رنگ سبز در آمده بود و تا افق یعنی بالای کوهها ادامه داشت، از اتومبیل پیاده شدم و به آسمان نگاه کردم، عظمت پدیده واقعا خوف انگیز بود و با تصویر اتفاق قبل کاملا تفاوت داشت.
تصور کنید که دو خط به موازات هم تا افق در ارتفاع بسیار بالا پیش برود، با این وضعیت در ابتدای مسیر به صورت باز و انتهای آن بسته است، درست مانند جاده ای به انتهای افق در آسمان!
تقریبا نور سبزرنگی داشت و مسحور کننده.

ارسال شده توسط حمید لشنی:

با سلام
من هم به اتفاق تعدادی از افراد جوییای علم که .... جهت تور اموزشی رصدی به طبیعت کوهمره سرخی اطراف شیراز رفته بودم حدود ساعت 5ک10 صبح این پدیده زیبا و عجیب رو به همراه تمامی دوستان رصد کردم
پدیده واقعا عجیبی و زیبایی بود که خوشبختانه موفق به رصدش شدم
عکسهایی هم از این پدیده تهیه شد که متاسفانه هنوز به دستم نرسیده و به محض دریافت عکس برای شما نیز ارسالش می کنم.

ارسال شده توسط حامد رحمانی فر:

با سلام.راستش حرکت یه جسم نورانی که همه فکر میکنند که ستاره یا هواپیما باشه نظر منو به خودش جلب کرده.اولا ستاره اگه باشه نمی تونه به این سرعت از آسمان محو بشه مگر اینکه در مدار خیلی بیضی مانند قرار بگیره و خارج بشه.یعنی اینکه به صورت بیضی در حرکت باشه.دوما اگه هواپیما باشه که احتمالش بسیار ضعیفه چرا که هواپیما مسیر حرکتش به اون شکل نیست.این شئ نورانی ابتدا به صورت یه جسم نورانی دوار که دور خودش می چرخه بود سپس از قسمت شرقی آسمان ملایر و دقیقا از بالا کوه گرمه ملایر به سمت وسط آسمان حرکت کرد و ناپدید شد.به نظر بنده این جسم نورانی چیزی جز یه آزمایش موشکی نیست.

خبر های تکمیلی به زودی...

 

نویسنده مطلب: حسین متولی

حسین متولی

پاسخ دهید

2 نظر

عقیل  ۱۳۹۳/۰۷/۲۵ - ۲۱:۱۱:۳۳

سلام دوستان امروز صبح روز 25 مهر وقتی بیدار شدم برای نماز هوا یه کم روشن شده بود وقتی رفتم برا وضو گرفتن سمت جنوب بالای کوه متوجه یه ستاره پر نور شدم بعد به خودم گفتم این ستاره اینجا اینموقع صبح خلاصه داشتم با خودم کلنجار میرفتم که یهودیدم با سرعت باور نکردنی به سمت بالا حرکت کرد و مهو شد قبلا تحقیقاتی در مورد این اشیا ناشناس کرده بودم که تا امروز با چشم خودم ندیدم باورم نشد دوستان این یک موضوع مهم و عجیبه که باید تحقیق و برنامه ریزی کامل روش انجام بشهاین شعی در حد فاصل بین فسا جهرم و لار دیدهشد خلاثه عجیب بود فردا صبح زود هم میخوام بیدار بمونم رسد کنک شاید دوباره دیدمش دوستان ساعت 5.20 صبح بود.عذر میخوام که وقتتون رو گرفتم خدا نگهدار

حسین متولی (hossein98)  ۱۳۹۶/۰۷/۲۲ - ۲۰:۲۸:۳۲

ممنون از گزارشتون ... منتظر اطلاعات تکمیلیتون هستم ...

علی  ۱۳۹۳/۱۱/۰۶ - ۰۰:۵۹:۱۲

سلام . من در یکی از شهر های استان مازندران هستم . حدود 3 سال پیش در حال گذر از کوچه بودم .داشتم با تفنگ بادی هدف و میزدم . وقتی سرم رو به طرف آسمون 6 تا شی نورانی به صورت مثلثی دیدم . که وقتی اومدم به دوستام نشون بدم .طی 2 ثانیه محو شدن . اون موقع همه بهم گفتن خیالاتی شدی ولی امروز با این سایت فهمیدم . اون روز من ufo دیدم .

حسین متولی (hossein98)  ۱۳۹۶/۰۷/۲۲ - ۲۰:۲۸:۳۲

ممکنه یوفو بوده باشه ...تاریخ رویت رو به همراه اطلاعات تکمیلی برام بفرستید..